Sunday, 23 December 2012

sahabat lama pengubat hati~

ASSALAMMUALAIKUM..hari ini nak cerita pasal kenangan yang datang ketika hati dalam resah dan sakit..ALLAH itu tahu macam mana nak ubatkan hati ini..lalu menghantarkan seorang sahabat lama yang lama betul aku tak bertegur sapa..hehe kalau cara cerita macam aku dengan die sekolah dan besar sama-sama kan? sebenarnya tak lansung!..kitaorang berkenalan only at MYSPACE! tahu ke? mestilah tahu kan laman sosial yang agak femes la jugak pada zaman muda2 dulu..hehe zaman kitaorang je la kot..orang lain tak tahu la kan..bosan dengan MYSPACE kitorang berjinak jinak dengan YM..bila ingatkan balik memang banyak memori yang sangat2 sukar untuk dilupakn dengan sahabat sorang ni..hehe tak payah nak cerita lebih-lebih..biar je la kami saja yang tahu..now we countinue our friend relationship at FACEBOOK! finally bertegur sapa juga kami walaupun dah sekalian lama tidak bertegur sapa..masing2 cerita pasal hidup masing2 walaupun bukan semua..dialah penghibur dialah penasihat sampai aku sendiri gelar dia DOKTOR CINTA!..bukan apa ayat mahupun nasihat yang dia beri memang aku tak sangka sungguh matang dan boleh diterima..belum baca lagi dah tau sungguh mendalam kata2 yang diberikan tu..kih3..mungkin dia terlampau taksub dengan novel2 cinta ni..biarkanlah dia..itu hak dia..sebenarnya bagus juga baca novel ni..bleh jadi sumber inspirasi untuk mulakan hidup baru dan jalani hidup untuk mengejar apa yang telah hilang dari hidup kita ni..cinta oh cinta tu yang mampu aku cakap..walaupun aku belum lagi cerita apa yang aku alami sekarang kat dia..tapi nasihat dia setakat ni cukup untuk aku terima dan praktikkan..memang niat dihati ini nak cerita atau luahkan semunya kat dia..tapi..aku rasa tak sesuai..sebab rasa diri ini memburukkan seseorang..tak apalah..tahan dan simpan sajalah dalam hati ini..INSYAALLAH aku boleh terima semua ini..aminn..terima kasih sahabat..pernah satu ketika dahulu aku bencikan persahabatan..tapi bukan semua sahabat aku..tapi adalah..tak perlu bagi tahu kan? hurmm tapi sekarang aku dah cuba maafkan dia..cuba..hurmm ok aku dah pun cuba dan telah pun maafkan dia..:) sahabat oh sahabat..sahabat yang baik sentiasa tolong sahabat dia ketika susah dan senang..tapi aku? aku bukanlah sahabat yang baik yang boleh ada ketika susah dan senang..memag tak dapat dinafikan lagi..hehe sebab itu dalam diri ini tiada istilah sahabat baik pun..takut nk terima semua tu..cukupla sekadar sahabat biasa yang boleh gelak tawa bersama dan kadang2 sedih bersama kan..hehe sweet memories with all my friends i'll never forget~..hal ni boleh jadi contoh macam sahabat yang aku ceritakan ni..jap! aku tak agi tau lagi nama dia ea? hehe ok nama dia WAN! k enough..no more ok..hehe dia buatkan aku tersenyum, teruja dan terharu bila dia kata dia copy n paste conversation(betul ke aku eja ni?? haha salah tolong betulkan k..ambik erasser or liquid tenyeh dkt situ k!) kitaorang time chat2 dalam ym dulu..owhh so sweet!..rasa nak menangis pun ada..trully friend is you beb! dan dia ada simpan gambar2 aku..aku sendiri pun tak simpan gambar2 aku time muda remaja..actually bukan  tak simpn..but everything is gone with my mother laptop la..nasib baik ada abang kacak ni simpan kan..hehe boleh la mintak..hehe memang dah mintak pun..tak sabar nak tengok!..semalam..23DEC2012 sedar tak sedar aku dengan dia komen2 berdua terlampau banyak..nak tau berapa komen? hahhaa dalam >200 komen kot! dan sambung pada belah malam pulak..so banyak kot..itulah penangannya bila dah lama tak borak..sahabat lama kan? memang macam tu..hehe belum jumpa lagi..,klu dah jumpa tak tau la macam mana kan..hehe kompem aku tak kan tegur dulu..sebab aku seorang yang PEMALU ok..setakat komen2 dalam laman sosial ni..apa la sangat kan? semua orang boleh..hehe ok..sampai sini je la yang boleh aku coretkan pasal sahabat yang kacak sorang ni..hehe kacak ke? ok what!.nak tengok? ok tengok bawah k..


inilah dia HAZWAN HAFIZ 
p/s: seorang sahabat yang tidak pernah aku tatapi melainkan di laman sosial sahaja..INSYAALLAH we will be meet soon..amin



                                                                                                                               



2 comments:

  1. Rahsia dah bocor... Hehe tq for a great entry my BFF... terharu sgt2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oppsss! aarizz only k..org lain xboleh tau smue ni..hehe

      Delete

kata INDAH diperlukan wheee~